P R O T O K Ó Ł Nr 1/06
ze wspólnego zebrania mieszkańców osiedla: Stare Miasto i 750-lecia w gminie Radzyń Chełmiński, odbytego w II terminie, w dniu 12 kwietnia 2006r.
Na stan 1447 uprawnionych mieszkańców, w zebraniu udział wzięło 14 mieszkańców, co stanowiło 0,97% frekwencji.
Zebraniu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Pan Ireneusz Posłuszny.
W zebraniu uczestniczyli ponadto:
1. mgr Krzysztof Chodubski - Burmistrz Miasta i Gminy
2. Justyna Cybulska - pracownik Urzędu Miasta i Gminy
Porządek zebrania:
1. Otwarcie zebrania i stwierdzenie jego ważności.
2. Wybór przewodniczącego zebrania.
3. Zatwierdzenie porządku obrad.
4. Omówienie wydatków budżetowych gminy na
2006r.
5. Wolne wnioski i zapytania.
6. Zakończenie zebrania.
Przebieg zebrania:
Ad 1/ Otwarcia zebrania dokonał Burmistrz Miasta i Gminy, który przywitał przybyłych mieszkańców osiedla.
Zebranie odbyło się w II terminie, z uwagi na bardzo niską frekwencję.
Ad 2/ Na przewodniczącego zebrania wybrano Przewodniczącego Zarządu Osiedla 750-lecia Pana Ireneusza Posłusznego.
Ad 3/ Nowo wybrany przewodniczący Pan Ireneusz Posłuszny odczytał porządek obrad, który został przyjęty bez sprzeciwu.
Ad 4/ Burmistrz Miasta i Gminy przedstawił projekt dochodów i wydatków na 2006r.
Szczegółowo omówił inwestycje, które pochłaniają z budżetu gminy najwięcej środków finansowych.
Najważniejszą inwestycją zaplanowaną na rok bieżący jest uruchomienie gminnej stacji uzdatniania wody na ul. Tysiąclecia, oraz modernizacja sieci wodociągowej. Inwestycja ta planowo powinna zostać zakończona z dniem 31.10.2006r.
Zebrani poinformowani zostali o planowanych naprawach dróg i chodników na terenia miasta, która zostanie dokona po przeprowadzeniu prac montażowych sieci wodociągowej.
Inne wymienione przez Burmistrza ważne i wymagające dużych nakładów finansowych inwestycje to:
- wymiana kotła CO i modernizacja kotłowni Fijewo,
- oświata i wychowanie - dożywianie dzieci,
- pomoc społeczna - gmina przejęła wszystkie sprawy dotyczące wypłaty świadczeń pieniężnych,
- budowa świetlicy z boiskiem sportowym do tenisa ziemnego w Zakrzewie,
- uruchomienie kawiarenki internetowej w MGOK,
- wymiana okien w budynku Urzędu.
Burmistrz przedstawił także sprawę powstania w Szumiłowie Centrum Integracji Społecznej. Wyjaśnił na czym polega praca oraz jakie korzyści uzyskują osoby uczestniczące w programie szkoleniowym.
Ad. 5/ Jako pierwsza zadała pytanie Pani Olszewska Dorota, która zwróciła uwagę na zaniedbany plac na osiedlu Sady. Do kogo on należy? Kto ma sprzątać na tym terenie?
W odpowiedzi Burmistrz wyjaśnił, iż teren ten częściowo należy do gminy a częściowo do spółdzielni. Sprzątanie tego terenu należy do spółdzielni, gdyż to jego mieszkańcy korzystają z tego miejsca.
Następnie zabrał głos Pan Piotr Araszewski, który wyszedł z propozycją zagospodarowania lub sprzedaży stojącego pustego budynku na osiedlu Sady.
W odpowiedzi Pan Burmistrz wyjaśnił, że ten budynek to
pozostałość po planach budowy biblioteki.
Zagospodarowanie tej budowy, jej wykończenie
wymagałoby poniesienia bardzo wysokich nakładów
finansowych, na co w obecnej sytuacji nie stać miasta, natomiast na kupno tego obiektu nie ma chętnych.
Pan Mirosław Waleryn zapytał: czy jest możliwość otrzymania pracy w związku z prowadzoną inwestycją dotyczącą wody.
Burmistrz zaproponował aby w tej sprawie udał się osobiście Pan Waleryn do Urzędu, gdyż jest możliwość uzyskania pracy.
W dyskusji zabrała głos pani Hanna Tyrakowska. Zwróciła uwagę na bałagan panujący przy śmietnikach oraz braku pojemników do segregacji odpadów.
Burmistrz - Brak porządku wokół śmietników, swoich posesji, sklepów, klatek schodowych itp. to problem odwieczny i związany bezpośrednio z kulturą osobistą każdego człowieka. Natomiast pojemniki do segregacji odpadów są zakupione i w niedługim czasie zostaną ustawione na osiedlu.
Ad. 6/ Na tym zebranie zakończono.
Przewodniczący zebrania:
Ireneusz Posłuszny
Protokółowała:
Justyna Cybulska
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Gracjanna Wojcieszekdata wytworzenia: 2006-05-05
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2006-05-05 11:15
- zmodyfikował: brak informacjiostatnia modyfikacja: 2008-11-19 16:45