ZARZĄDZENIE Nr 57/2012
ZARZĄDZENIE Nr 57/2012
Burmistrza Miasta i Gminy w Radzyniu Chełmińskim
z dnia 19 września 2012 r.
w sprawie określenia podstawowych parametrów przyjętych do opracowania projektu budżetu Gminy Radzyń Chełmiński na 2013 r.
Na podstawie art. 30 ust.2 pkt. 2, art. 52 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 233 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) oraz uchwały Nr XLV/302/10 Rady Miejskiej Radzynia Chełmińskiego z dnia 24 czerwca 2010r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Radzyń Chełmiński oraz założeń rządu do projektu budżetu na 2013r zarządzam, co następuje:
§ 1. Zarządzenie określa podstawowe parametry przyjęte do prac nad projektem budżetu Gminy Radzyń Chełmiński na 2013r
§ 2. Przy ustaleniu wielkości dochodów należy przyjąć:
1) wpływy z podatku rolnego według ceny żyta na poziomie 2012r., które po ogłoszeniu przez GUS powinny zostać skorygowane;
2) wpływy z podatków i opłat lokalnych – wzrost o 3,5% w stosunku do stawek obowiązujących w 2012r;
3) subwencja ogólna – planowane kwoty poszczególnych części subwencji ogólnej powinny być ustalone zgodnie z zawiadomieniem Ministra Finansów;
4) dotacje celowe z budżetu państwa winny być przyjęte w wysokościach wynikających z zawiadomienia Wojewody Kujawsko – Pomorskiego, Krajowego Biura Wyborczego o przyznanych dotacjach z budżetu państwa;
5) pozostałe dotacje – planowane kwoty winny być przyjęte w wysokościach wynikających z zawartych porozumień i umów;
6) udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa winny być planowane zgodnie z zawiadomieniem Ministra Finansów;
7) dochody z najmu i dzierżawy oraz użytkowania wieczystego – planowane będą na podstawie zawartych umów oraz decyzji;
8) planując dochody majątkowe ze sprzedaży mienia komunalnego należy sporządzić wykaz składników mienia proponowanych do sprzedaży z uwzględnieniem ich wyceny, a w przypadku braku wyceny na podstawie wartości szacunkowej;
9) wpływy z tytułu opłat za wodę i ścieki – średni wzrost o 5,0 % w stosunku do stawek obowiązujących w 2012r
10) wpływy z tytułu usług komunalnych – średni wzrost o 5,0 % w stosunku do stawek obowiązujących w 2012r;
11)wyliczenia pozostałych dochodów własnych dokonuje Skarbnik Gminy w/g układu klasyfikacji budżetowej tj. dział, rozdział, paragraf na podstawie przewidywanego wykonania dochodów w 2012 r.
§ 3. Wzrost wydatków budżetu do 2,7 % przy założeniu, że podstawą planowania wydatków budżetowych jest przewidywane wykonanie 2012r oraz:
1) podstawą planowania wynagrodzeń w sferze oświatowej (pracownicy pedagogiczni) są zatwierdzone plany organizacyjne na rok szkolny 2012/2013 oraz plany w zakresie arkuszy organizacyjnych na rok szkolny 2013/2014 z uwzględnieniem wysokości wynagrodzeń obowiązujących od 01.09.2012r, należy również uwzględnić odprawy emerytalne i nagrody jubileuszowe zgodnie z załączonym wykazem osób;
2) średnioroczny wzrost przeciętnego wynagrodzenia w Urzędzie Miasta i Gminy i jednostkach organizacyjnych do 2,5%, podstawą do planowania wynagrodzeń osobowych na 2013r jest miesięczna kwota przeciętnego wynagrodzenia pomnożona przez liczbę etatów, liczbę 12 miesięcy i wskaźnik procentowy wzrostu. Nagrody planowane są w wysokości 5% planowanego funduszu płac, należy też uwzględnić odprawy emerytalne i nagrody jubileuszowe zgodne z załączonym wykazem osób, oddzielnie należy ująć skutki podwyżek;
3) wydatki z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego planuje się w wysokości 8,5% przewidywanego wykonania wydatków w 2012r na wynagrodzenia osobowe;
4) składki na ubezpieczenie społeczne od zakładu pracy oraz Fundusz Pracy planuje się w wysokości zgodnej z przepisami ZUS
5) wydatki na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych planuje się na podstawie art.21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity z 2011r Dz. U. Nr 127, poz.721 z późn. zm.);
6) odpis na ZFŚS dla nauczycieli w wysokości 2.989,35zł na każdy etat nauczycielski według stanu zatrudnienia na 30 września 2012r., obliczony jako iloczyn planowanej, przeciętnej w danym roku kalendarzowym, liczby nauczycieli zatrudnionych w pełnym i niepełnym wymiarze zajęć (po przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy) dla pozostałych pracowników w wysokości 1.150,00 zł na 1 etat. Dla emerytów i rencistów 190,- zł. na osobę oraz emerytów i rencistów nauczycieli w wysokości 5% pobieranych przez nich rent i emerytur;
7) dodatki mieszkaniowe będą realizowane w wysokości 50% faktycznych wydatków ponoszonych za lokal mieszkalny, jeżeli powierzchnia tego lokalu jest mniejsza lub równa normatywnej powierzchni;
8) wydatki na realizację Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii należy oszacować w wysokości prognozowanych dochodów z tytułu opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
9) przy planowaniu zakupu towarów i usług tzn. wydatki rzeczowe należy przyjąć przewidywane wykonanie za 2012r, pomniejszone o wydatki jednorazowe i zwiększone o wskaźnik 2,7 %;
10) wydatki remontowe, które są finansowane w ramach wydatków bieżących należy przedstawić w oddzielnym załączniku wraz z uzasadnieniem;
11) przy planowaniu wydatków inwestycyjnych (przedsięwzięć) należy uwzględnić:
a) stan przygotowania inwestycji,
b) pozyskanie dodatkowych źródeł finansowania,
c) okres realizacji inwestycji,
d) zakres rzeczowy inwestycji,
e) znaczenie inwestycji dla mieszkańców gminy.
12) przy planowaniu projektów i programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej pracownicy na samodzielnych stanowiskach merytorycznych oraz kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych przedstawią w formie opisowej informację zawierającą:
a) nazwę i cel zadania (projektu).
b) jednostkę organizacyjną odpowiedzialną za realizację lub koordynację projektu,
c) okres realizacji i łączne nakłady finansowe,
d) limity wydatków w okresie realizacji projektu w poszczególnych latach;
e) przewidywany termin przekazania środków na finansowanie zadań bądź
przewidywany termin refundacji wydatków poniesionych na planowane do realizacji
zadania;
13) pracownicy na samodzielnych stanowiskach merytorycznych oraz kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych przedstawią wykaz umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
§ 4. Ustala się rezerwę budżetową do 1% wydatków budżetu oraz rezerwę celową do 5 % wydatków budżetu zgodnie z art. 222 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych .
§ 5. Wskaźniki ustalone w § 2 i § 3 mają zastosowanie również do jednostek organizacyjnych gminy.
§ 6. Zobowiązuje się pracowników na samodzielnych stanowiskach Urzędu Miasta i Gminy oraz kierowników jednostek organizacyjnych do opracowania planów finansowych dochodów i wydatków oraz planów rzeczowo-finansowych na 2013 rok.
§ 7. Materiały planistyczne do projektu budżetu na 2013r należy sporządzić do dnia 15 października 2012 r.
§ 8. Wykonanie zarządzenia powierza się pracownikom na samodzielnych stanowiskach merytorycznych oraz kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych.
§ 9. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy.
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2012-10-10 13:06